المحرر موضوع: ماذا سوف يحدث غدا  (زيارة 2061 مرات)

0 الأعضاء و 1 ضيف يشاهدون هذا الموضوع.

غير متصل عدو الثوره

• عضو جديد
  • *
  • مشاركة: 23
ماذا سوف يحدث غدا
« في: يوم 24-02-2011 , س 15:55:14 مسائاً »
فى البدايه تم تقسيم السودان

ثم قامت الثوره فى تونس

ثم قامت الثوره فى مصر

ثم قامت الثوره فى اليمن

ثم قامت الثوره فى البحرين

ثم قامت الثوره فى ليبيا

ثم يجهز الثورات فى العراق والاردن

وبما انى عنصرى وعدو للثوره وبما انى عميل يتم تمويلى من شرم الشيخ ومن امن الدوله ...........فانا اهتم بما يحدث فى مصر

واليكم ما اراه بحكم انى ممول من امن الدوله فانا املك المعلومات لدرجه انى اعرف مقاس الملابس الشخصيه ............

ماسوف يحدث فى مصر كالاتى واتمنى الا يحدث ولا ارى مصر بهذا الشكل الذى يجول بذهنى

1- المظاهرات الفئويه وهذا اول شيىء قولته ويعرفه البعض هنا عنى

2- ظهور الفتنه بين المسحيين والمسلمين فى مصر مما يؤدى الى طريقين اما التدخل الاجنبى لحمياه الاقباط بمصر او فصل الشمال عن الجنوب كما كان مخطط لذلك

3- فى اثناء ذلك وضع قناه السويس تحت الحمايه الدوليه بما انه يحدث اضرابات فى مصر فقناه السويس مجرى بحرى عالمى

يجب الحفاظ عليه (( طبعا ده علشان السفن الحربيه الايرانيه اللى عدت ))

4- انشاء احزاب دينيه سواء الاسلاميه زى جماعه الاخوان وبالتالى لازم يكون رد من الجانب الاخر ظهور جزب دينى مسيحى واشرب يا معلم

5- الفوضى العامه بكل المصالح الحكوميه

بصراحه مش عاوز اكمل

ويارب كل اللى فى دماغى يطلع غلط

انا هبطل كتابه

اه صحيح دى اوامر من القياده العليا عندى انى ابطل علشان لا اطلع الشعب عما سوف يحدث

غير متصل eng:yousry

• عضو مميز
  • مشاركة: 564
    • http://
رد: ماذا سوف يحدث غدا
« رد #1 في: يوم 24-02-2011 , س 17:59:57 مسائاً »

اقتباس
- المظاهرات الفئويه وهذا اول شيىء قولته ويعرفه البعض هنا عنى

برضه كان فيه تصريحات بتقول ان 3 من بقايا الحزب الوطني
وبالعقل كده الثوار الاحرار اثناء الثورة محدش رفع حاجه عن الغلاء ولا اي شئ كله كان سياسه والحمد لله الثوره اتحققت اكيد اللي بيعمل كده دلوقتي عايز يعجز الجيش  ويحسس الناس ان فيه خراب اكيد مين يا شاطرين بقايا النظام طبعا

اقتباس
ظهور الفتنه بين المسحيين والمسلمين فى مصر مما يؤدى الى طريقين اما التدخل الاجنبى لحمياه الاقباط بمصر او فصل الشمال عن الجنوب كما كان مخطط لذلك

تصدق خوفتني يا واد تدخل ايه يا بيه وبعدين في خلال 17 يوم لما كانت البلد هايجه اللي عايزين يستغلوا ماضربوش المسيحين ليه واشعلوا الدنياعلى الاقل ماكنش حد فاضيلهم لا امن ولا جيش وعلى فكرة الكنايس كانت من غير حراسه امنيه والمسلمين هم اللي حرسوها في دمياط

يبقه اكيد اللي بيعمل دلوقتي عايز يرجع النظام القديم برضه ويثبت ان مصر فيها فتن اكيد مين يا شطار برضه عرفتم مين امن الدوله وبقايا النظام البائد

ولو انت خايف كده ماتعمل حمله توعيه للمسلمين والمسيحين توعيهم بدل اللي انت بتقوله ده ياراجل ياللي خايف على البلد هههه

اقتباس
انشاء احزاب دينيه سواء الاسلاميه زى جماعه الاخوان وبالتالى لازم يكون رد من الجانب الاخر ظهور جزب دينى مسيحى واشرب يا معلم

لو انت متابع مش بغبغان بس بتردد وخلاص هتعرف ان الحزب الجديد للاخوان على اساس مدني مالوش علاقه بالجماعه وممكن مسيحين يدخوا لو اقتنعوا بالبرنامج بتاعه مش على اساس ديني اقولك ايه بس حسبي الله ونعم الوكيل

اقتباس
الفوضى العامه بكل المصالح الحكوميه

اه دول اكيد الموظفين اللي كان امن الدوله بيجبلهم اتوبيسات وينتخبوا في اكثر من مكان مش كده تبعكوا يعني هههه بس ان شاء الله الشرفاء اكتر

اقتباس
انا هبطل كتابه

اه صحيح دى اوامر من القياده العليا عندى انى ابطل علشان لا اطلع الشعب عما سوف يحدث

ياريت تكون صادق
[/SIZE][/COLOR]

غير متصل مهيار الفرح

• نجمة رتوش
  • عضو مميز
  • مشاركة: 9565
« رد #2 في: يوم 24-02-2011 , س 18:02:53 مسائاً »
اخي الفاضل...
لتحسن رؤية القصة ...عد الى الوراء قليلا
القصة لم تبدأ بتقسيم السودان
بل بحرب العراق...مرورا بمرتزقة الصومال الذين كانوا يهاجمون السفن بالقرب من باب المندب!
ولاتنسى المكالمة التي جرت بين رئيس الأركان  وبين وزير الدفاع الأمريكي قبل التنحي
حينها قد تستطيع رؤية الصورة بطريقة اوضح...
وقد ترى الى اين المصير ان لم يفق شباب الثورة ويسارعوا للملمة ماتبعثر منهم

منتديات رتوش

« رد #2 في: يوم 24-02-2011 , س 18:02:53 مسائاً »